Oglaševanje

Na seznamu vodilnih desetih osebnosti, ki spreminjajo podobo oglaševanja, so se znašla tako relativno neznana kot tudi razvpita imena. V iskanju najbolj zaslužnih in vidnih posameznikov, ki krojijo podobo oglaševanja in spreminjajo podobo oglaševalskega trga po vsem svetu, revija Advertising Age v posebni prilogi z naslovom Globalni igralci predstavlja deset liderjev.

Med njimi so se poleg petih tržnikov znašli še trije izvršni direktorji na čelu oglaševalskih agencij in dva medijska mogočneža. Advertising Age pa pri sestavljanju seznama ni dal prednosti samo velikim imenom, kot sta denimo Unilever in Campbell, ampak je opozoril tudi na manjše gazele, ki okretno galopirajo ob boku mamutskih podjetij in beležijo skokovito rast, v marsikaterem pogledu pa te galejice celo ogrožajo včasih okorne titanike na razburkanem oglaševalskem morju.

Skoči, žabica, skoči

Ena takih gazel je nedvomno leta 1999 ustanovljena oglaševalska agencija Strawberry Frog(Jagodna žaba). Na čelu poskočnega malčka je Scott Goodson, ki je podjetje ustanovil točno na valentinovo, opisuje pa ga kot »vašo prijateljsko globalno agencijo iz soseščine«. V agenciji dela 70 ljudi iz 25 dežel, ki so se ljubkovalno poimenovali »žabe«, ob tem pa še na stotine zunanjih in pogodbenih sodelavcev. Letos spomladi nameravajo odpreti svojo pisarno tudi v New Yorku.

Scott Goodson, po rodu Kanadčan, uspeh agencije razlaga z dejstvom, da »verjamejo v globalno dušo oglaševanja« in da »so dokazali, kako lahko močna ideja združi raznolike trge«. Brez toge hierarhije in režijskih stroškov, značilnih za globalne mreže, Strawberry Frog svojim naročnikom ponuja »prizadevnost, učinkovitost, nižje stroške, inovativnost in kulturno nevtralno kreativno okolje«. Med njihovimi naročniki so Mitsubishi Motors Europe, mobilna telefonija Sony Ericsson, vodilni farmacevtski koncern Pfizer, korporacija Sprint, Ikea, MTV in proizvajalec športnih copat Asics. Oglase zanje je Strawberry Frog naredil tako za evropski kot azijski in ameriški trg.

Za večjo učinkovitost oglaševanja ob primerjalno nižjih stroških izvedbe se agencija pogosto odloča za odmevne, skorajda gverilske oglaševalske prijeme. Da bi, denimo, poudaril, kako so mobilni telefoni Sony Ericsson ultimativni predmet poželenja, »zaradi katerega se vsi slinijo«, so izdelali posebno spletno stran s podobicami sodobnih, cool in trendy najstnikov, ki se jim dobesedno cedi slina iz ust. Najeli so tudi skupine »sprehajalcev psov«, ki so po večjih evropskih mestih naokoli vodili pse s slino na gobčkih, štirinožci pa so bili oblečeni v jopice s podobo novega modela telefona.

S takimi in podobnimi nenavadnimi prijemi si je Strawberry Frog zagotovil kar dvajset- do tridesetodstotno rast dobička na leto. Scott Goodson povsem nepretenciozno vidi newyorško pisarno kot še eno od pomagal, ne pa kot celovito operacijo. »To bo za nas bolj nekakšen prizidek,« pravi, vendar za temi šaljivo obarvanimi besedami nikakor ne stoji neambiciozen mož. Trdno je prepričan, da ameriški trg potrebuje Strawberry Frog.

Similar Posts: