Avtomobilski termostat nadzoruje delovanje hladilnega sistema

Moderni avtomobilski motorji z notranjim izgorevanjem vsebujejo številne komponente. Te so med seboj povezane mehanično ali elektronsko. Med delovanjem motorja pa se ustvarja veliko vročine, ki jo je potrebno nekam odvesti oziroma odstraniti. Za hlajenje je zadolžen hladilni sistem motorja, ki ga sestavlja ekspanzijska posoda, hladilnik, vodna pumpa, ventilator in številne cevi. Pogosto nepoznan pa je termostat za avto, saj je to majhen a ključen avtodel, ki zažene ali ustavi pretok hladilne tekočine po motorju.

V splošnem smislu je termostat zelo preprosta naprava, ki ima zelo pomembno nalogo.

Termostat za avto skrbi za pretok hladilne tekočine

Glavna naloga, ki jo imajo vsi termostati za avtomobile, je skrb za pretok hladilne tekočine v motorju. Ko motor doseže določeno temperaturo delovanja, se aktivira termostat. Ta pošlje mešanico antifriza in hladilne tekočine skozi cevi okoli motorja, ki nase prevzame toplo energijo oziroma vročino. Nato pa se ogreta hladilna tekočina preteče v hladilnik motorja, kjer se ponovno ohladi. Na ta način se ohranja delovna temperatura motorja, ki je optimalna za najboljši izkoristek goriva in udobno vožnjo. Obenem pa primerna temperatura motorja skrbi, da imajo vse mehanične in elektronske komponente dolgo življenjsko dobo ter se med uporabo avtomobila ne okvarijo ali poškodujejo.

Ekspanzijska posoda je pomemben del hladilnega sistema v avtu

Pomemben a pogosto spregledan del hladilnega sistema predstavlja ekspanzijska posoda. To je majhen plastičen rezervoar, ki se nahaja v predelu motorja našega avtomobila. Uporabljajo jo skoraj vsa vozila na bencinski in dizelski pogon. Naloga ekspanzijske posode je nudenje dodatnega prostora pregreti hladilni tekočini. Vse avtomobilske hladilne tekočine so bazirane na podlagi glikola. To je tekočina iz družine alkoholov, ki ima visoko vrelišče. Dejansko pa v motorju nastanejo temperature, ki so izredno visoke. Tako se tekočina za hlajenje hitro ogreje do zelo visokih temperatur, ki presegajo 150°C, kar jo tudi fizično razširi. Termostat za avto pa zadrži omenjeno tekočino na mestu, dokler se motor ne segreje do delovne temperature.

Znaki nepravilno delujočega avtomobilskega termostata

Visoka ali prenizka delovna temperatura motorja avtomobila sta lahko znaka, da je nekaj narobe. Načeloma je tako, da so termostati izredno vzdržljive naprave, ki preživijo celotno življenjsko dobo vozila. Včasih pa se lahko tudi okvarijo, saj ni noben avtodel popolnoma varen pred okvarami. Nepravilno delujoč termostat je lahko popolnoma odprt ali zaprt. Mogoče pa je tudi, da se samo deloma odpre. Če je zaprt, se naš motor lahko prične hitro segrevati. Če pa je neprestano odprt, pa bo temperatura motorja v avtomobilu vedno prenizka.

Vožnja s slabo delujočim ali nedelujočim termostatom za avto je nepriporočljiva. Najbolje je, da ga čimprej zamenjamo s kakovostno nadomestno izvedbo, ki jo lahko kupimo v spletni trgovini z avtodeli. 

Similar Posts:

admin

Back to top