Bencinski in dizelski motorji so med delovanjem segrevajo. To povzroči proces notranjega izgorevanja goriva, kot tudi obremenitve motorja, zaradi vleke tovora, vožnje v hrib ipd. Napredni hladilni sistem avtomobila je sestavljen iz več komponent, ki skrbijo za odvajanje toplote od motorja. Številne mehanske in elektronske komponente omogočajo, da ne pride do pregrevanja batov, bloka motorja, olja in drugih ključnih elementov. Omenjen sistem je potrebno vzdrževati s hladilno tekočino in rednimi pregledi pri mehaniku, da se zagotovi njegovo optimalno delovanje.
Hladilni sistemi avtomobila delujejo pasivno in aktivno
Moderni avtomobili imajo vgrajen hladilni sistem, ki sestoji iz več komponent. Zelo pomembno je omeniti hladilno tekočino, ki se pretaka po predelu motorja. Ta skrbi, da odvaja prekomerno temperaturo iz predela motorja v hladilnik motorja. Tam se tekočina shladi preko zraka, nato pa potuje nazaj v motor. Omenjen proces deluje aktivno, ko motor doseže delovno temperaturo. Ne deluje pa v primeru, da motor še ni dosegel delovne temperature, saj po tem ni potrebe.

Ekspanzijska posoda je pomemben del avtomobilskega hladilnega sistema
Večina avtomobilov ima v motornem predelu ekspanzijsko posodo. Je pomemben del hladilnega sistema, saj igra ključno vlogo pri zagotavljanju primernega hlajenja motorja. Ko se hladilna tekočina segreje, se njen volumen poveča. To pa povzroči, da se pritisk znotraj cevi za hlajenje avtomobila poveča. Sčasoma bi omenjen proces povzročil okvare različnih komponent, zato je ključna uporaba ekspanzijske posode.
Ekspanzijska posoda nudi segreti tekočini prostor, da se vanjo steka. S tem prepreči prekomeren pritisk v hladilnem sistemu avtomobila in ga tako varuje pred prekomerno obrabo ter okvarami. Deluje zelo zanesljivo in pogosto ima višjo življenjsko dobo kot sam avtomobil v katerem se nahaja.
Avtomobilski termostat uravnava delovanje hladilne tekočine
Klasični avtomobilski termostat deluje na vosek. Ko delovna temperatura v motorju doseže določen nivo, se vosek stopi. To pa povzroči, da se avtomobilski termostat odpre in omogoči hladilni tekočini pretok po motorju. Pri tem je zelo pomemben ventilator za avto, saj potiska zrak v hladilnik motorja. S tem se hitreje ohladi sama tekočina v hladilniku, če je po tem potreba.
Novejši avtomobili uporabljajo elektronske termostate, ki jih nadzira računalnik. Še vedno pa je mogoče zaslediti klasične izvedbe termostatov v nekaterih novih vozilih.
Ventilator za avto ohlaja motor
Avti z motorjem na notranje izgorevanje potrebujejo možnost aktivnega hlajenja. Res je, da se motor med vožnjo ohlaja preko prihajajočega zraka. Včasih pa to ni dovolj, zato je potreben ventilator za avto. Njegova naloga je zelo preprosta. Vklopi se takrat, ko se motor ni zmožen sam ohlajati preko zunanjega zraka. To se pogosto zgodi takrat, ko vozilo stoji na mestu s prižganim motorjem. Enako je mogoče opaziti v primeru, ko počasi vozimo v hrib ter pri tem obremenjujemo motor. Posledica pa je večja proizvodnja toplote iz procesa notranjega izgorevanja goriva.
Starejša in novejša vozila vsebujejo ventilator za avto, ki se vklopi po potrebi. Ta je pri delovanju dokaj glasen in se v nekaterih primerih ne ugasne tudi, če izklopimo motor. To je tudi eden izmed razlogov, zakaj ni nikoli priporočljivo odpirati pokrova motorja med njegovim delovanjem, razen seveda, če se zavedamo kaj počnemo.
Za zaganjanje motorja in za napajanje z električno energijo pa skrbi avtomobilski akumulator. Preberi več v članku.