Osnovni rezervni deli za motorje

Motorji so dandanes veliko bolj vzdržljivi kot so bili včasih. Kljub temu imajo številne dele, ki se sčasoma obrabijo, potrebujejo zamenjavo ali jih moramo drugače vzdrževati. Če poznamo osnovne lastnosti rezervnih delov za motor, jih bomo tudi lažje in hitreje naročili ter zamenjali. Redna oskrba našega motorja je ključna za zagotavljanje njegove največje zmogljivosti in življenjske dobe. Obenem pa bomo tako tudi ohranili varnosti na cesti. Priporočljivo je, da pri vožnji z motorjev vedno nosimo primerna oblačil poleg čelade, ki je zakonsko obvezna.

Zavore na motorju se sčasoma obrabijo

Moderni motorji uporabljajo zavorni sistem, ki se zanaša na zavorne diske. Te so izredno učinkoviti pri svojem delovanju. Nekateri motorji, predvsem starejše izdelave, pa uporabljajo bobnaste zavore. Diski so bolj zanesljivi pri težjih, medtem ko so bobni namenjeni za manjše in lažje motorje. V vsakem primeru se sčasoma oba zavorna sistema izrabita in ju moramo zamenjati. Diski in bobni so cenovno ugodni rezervni deli za motor ter imajo dolgo življenjsko dobo. Obenem pa brez njih ne bi mogli ustaviti motorja, zato je pametno, če jih takoj zamenjamo, ko je to potrebno. 

Rezervni deli za motorje
Zavore so rezervni deli za motorje, ki se sčasoma izrabijo

Motor ima dva rezervoarja v katerih se nahaja tekočina za zaviranje. Prvi je na sprednjem, drugi pa na zadnjem delu motorja. Pomembno je, da redno pregledujemo nivo tekočine ter jo dotočimo po potrebi. Če pa nivo tekočine prehitro pojenja, je mogoče, da je luknja v kateri v cevi ali samem rezervoarju.

Pogonska veriga in gume za motor

Skrb za pogonsko verigo za motor je zelo pomembna. Redno jo moramo mazati, da preprečimo korozijo in druge poškodbe. Verige so rezervni deli za motorje, ki se sčasoma obrabijo. V večini primerov se zaradi fizičnih sil veriga raztegne. Tako je mogoče, da prenos moči iz motorja na kolesa ne bo enakomeren ali pa bo veriga odpadla s pogonskega mehanizma. 

Kako preveriti in prilagoditi verigo motorja

Nepravilen pritisk v gumah je eden izmed najbolj pogostih vzrokov za okvaro motorja. Prenizek tlak povzroči, da se gume z večjo površino dotikajo cestišča. To pa jih pri vožnji segreje do te mere, da se jim močno zniža življenjska doba. 

Akumulator v motorju je pogosto spregledan

Vsak motor potrebuje polno delujoč akumulator. Če akumulator ne zmore več ustvarjati oziroma shranjevati dovolj električne energije, bomo morda imeli težave z zagonom motorja. Veliko voznikov pa mu ne posveča veliko pozornosti, saj je dokaj težko dostopen. Načeloma je to rezervni del za motor, ki ne potrebuje pogostega vzdrževanja. Je pa priporočljivo, da ga na vsake nekaj mesecev odpeljemo k mehaniku na preizkus ali pa test opravimo doma. Če v zimskih mesecih ne bomo vozili motorja, je dobro, če akumulator odklopimo in ga na vsake nekaj časa napolnimo s polnilcem.

Similar Posts:

admin

Back to top