Na tržišču Evrope sta že dolgo časa znana predvsem dva največja proizvajalca grelnikov za vozila v transportu, delovnih strojih, specialnih vozilih, osebnih vozilih, itd.
Eden izmed njih je tudi nemški proizvajalec Eberspächer, ki v Sloveniji, na žalost, ni tako poznan, vendar ga poznavalci vseeno dobro poznajo, saj dober in zanesljiv izdelek v profesionalnih krogih hitro dobi dobro ime ( renome ).
Skoraj vse tipe grelnikov lahko uporabljamo tudi za plovila, kontejnerje, delovne prostore…in celo šotore ! Seveda z izbranim namenskim dodatnim priborom.
Vprašujete se, zakaj je tako široko področje uporabe ? Kaj imajo skupnega vsi ti potencialni uporabniki ?
Vsi imajo skupno eno in pomembno točko : v mrazu je potrebno ogrevati prostore, ki so mobilni, energent kot sta elektrika in fosilno gorivo – običajno nafta v obliki pogonskega goriva za vozilo – pa je potrebno voziti ali imeti z objektom ogrevanja.
Torej te mobilne enote nimajo fiksnega vira energije, kot je elektrika in, v našem primeru najbolj pogost energent, nafte .
Izjemoma ogrevajo, običajno ne kot stacionarno, tudi v kontejnerjih, manjših delavnicah, plastenjakih za rastline, šotorih, itd. Tu se lahko uporablja kurilno olje in celo biodizel.
Nemški Eberspächer je podjetje v 100% družinski lasti, ki je že leta 1949 izdelal prvi grelnik na nafto.
V bivši Jugoslaviji so nekaj podobnega začeli izdelovati v obdobju Avtomontaže. Znani so bili pod imenom »Tajfun«. To so bile velike, okorne naprave. Velikokrat je smrdelo po nafti, izpuhu…
Znanost in z njo razvoj in tehnologija izdelave se vedno hitreje razvija in izpopolnuje. Sodobni grelniki so že tako izpopolnjeni, da je primerjava s 30 let starim grelnikom skoraj nemogoča. Edino princip in namen je ostal isti. Najbolj pa se je razširilo področje uporabe v vozilih.