Razstave izbranih fotografij iz kranjskega Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju ne gre zamuditi, dasiravno ob ogledu dobiš vtis, da bi se ji dalo najti reprezentančnejši kotiček od podzemlja Ljubljanskega gradu, kjer je na ogled. Razlogov za ogled je več. Ne le da gre za zajeten izbor, v katerem lahko ob sodobnih fotografijah (objavljamo Proteste proti Mednarodnemu denarnemu skladu in Svetovni banki v Pragi Boruta Krajnca iz leta 2000) spet srečaš tudi nekaj najprepoznavnejših del iz nacionalne fotografske preteklosti (denimo Ljubljano v jeseni Frana Krašovca, Živi mozaik Marjana Pfeiferja, Naprej! Jožeta Petka, Večer v molu Leona Dolinška ali Družino Stojana Kerblerja, pa posnetke Černigoja, Pilona, Jakca, Simončiča, Marenčiča, Šelhausa idr.), ampak gre za razstavo, ki širše opozarja na tukajšnji status fotografije.
V mreži redkih muzejskih institucij, v domeni katerih je (tudi) fotografija – v njej so še predvsem Moderna galerija, Arhitekturni muzej Ljubljana in Muzej novejše zgodovine Slovenije –, je namreč Kabinet poseben, od navedenih nacionalk se loči po tem, da ima temelje trdno v »bazi«, tj. pri samih fotografih. V simbolnem smislu pri Janezu Puharju, kranjskem izumitelju fotografije na steklo (1814–1864), v čigar spomin so se v po njem poimenovanem kranjskem fotoklubu sploh odločili vzpostaviti zbirko, v povsem praktičnem pa pri članih tega fotokluba in njihovih sodelavcih, ki so jo ustanovili leta 1970. Pobudo je dal fotograf Marko Aljančič, prisluhnili pa so mu tako kolegi kot v Gorenjskem muzeju, ki je prispeval prostor in institucionalni okvir, kar se še vedno kaže v podaljšanem nazivu: Kabinet slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju. Na tukajšnji status fotografije kaže še neki nezanemarljiv podatek. Sedanjih dva tisoč del je v zbirki Kabineta večinoma pristalo z donacijami avtorjev, kar lepo (ali pač grdo) razkriva težaven položaj fotografov, ki se na muzejske odkupe svojih del ne morejo zanesti … Še predlog Kabinetovim sedanjim skrbnikom: bolj bi se morali potruditi, da to ne bo zgolj moški klub, saj je v zbirko zdaj vključena le peščica fotografinj.