Instantni učinek

December je raj za trgovce, tudi za tiste z modnimi oblačili, dodatki in obutvijo. Porabniki tavamo po trgovinah in mrzlično kupujemo vse, kar se očem sveti, čeprav pamet dobro ve, da bo polovica vsega odveč. Z izgovorom, da potrebujemo nekaj novega, pričakujemo, da nas bo novi oblačilni kos napravil privlačnejše in sodobnejše.

Pred enim letom smo vedeli, da bomo prihodnje silvestrovo najverjetneje preživeli ob bolj ali manj svečani večerji. Dobro nam je znano tudi pravilo, da naj bi se na pomembne trenutke pripravljali vsaj nekaj mesecev. Obleko naj bi si celo naročili po meri ali pa si jo vsaj prikrojili, jo v miru preizkusili in dokupili vse dodatke, ki bodo našo podobo dopolnili v skladno in popolno celoto. Toda s hektičnim življenjem postane samodisciplina zgolj želena vrednota. Vsakodnevna opravila nas zapeljejo v časovno stisko, nenehno spreminjajoče se modne novosti pa spravijo v skušnjavo. Nizke cene nam dajejo še dodatno potuho, da si lahko privoščimo impulzivno nakupovanje. Namesto da bi razmislili, kaj nujno potrebujemo, v zadnjem trenutku pograbimo vse, kar se nam vsaj približno zdi uporabno in sestavljivo.

Spremenjeni odnos do nakupovanja svečanih oblačil ima tudi svoje prednosti. Nekoč si je bilo dejansko treba sešiti obleko po meri, če si želel biti edinstven, ali vsaj kupovati v izbranih butikih, kjer smo zaupali lastnikom, da bo vsak primerek prodan le v enem ali največ nekaj primerkih. Kupovati poceni modo pomeni ravno nasproten princip. Odločamo se za rešitve, ki se bodo množično prodajale. Zagotavljanje našega edinstvenega videza ni več domena ponudnikov, temveč naše sposobnosti kombiniranja.

Dve poti do edinstvenosti

Skupni imenovalec luksuznih in poceni ponudnikov so modne zapovedi. Chanelov temno siv tvidasti kostim s krilom z rahlo nakazanim karo vzorcem je botroval množici različic na temo. Izvirnik stane približno milijon tristo tisoč tolarjev, pri ponudnikih hitre mode ga dobimo za stotino cene. Podobno je z nizkimi škornji iz črnega krokodiljega usnja in krznenimi obrobami. Louis Vuitton jih prodaja za 800.000 tolarjev, populistični ponudniki obutve pa iz sicer manj plemenitih materialov za petdesetino cene. S pripisom, da je pri zadnjih izbor mnogo širši. Ne morejo si privoščiti nadutosti, če ti to ni všeč, pojdi drugam.

Similar Posts:

admin

Back to top